پیام و فراخوان
شورای کشوری نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی افغانستان اتریش شورای کشوری نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی افغانستان اتریش

رفقا و دوستان ارجمند!

همرزمان و یاران وفادار!

حزب پر افتخار مان در این  روزهـا ی پر اهمیت در حیات سیاسی  اش ، منحیث ادامه دهنده بهترین و شایسته ترین سنت های انقلابی میهن ، به چهارمین سال  فعالیت خود پا نهاد .

حزب ما در این چهار سال زنده گی پر تلاش و ثمربخش با وجود گریوه های خارآگین بر سر راه، توانست بر دشواری های ناشی از بی باوری و پراگنده گی  پیروزمندانه سر بدر آورده و به منبع آرزو و امید برای نسلی از انقلابیون و وطنپرستان کشور مبدل گردد. چنانکه  حضور گسترده و دامنه دار نهضت فراگیر در زنده گی سیاسی و اجتماعی کشور همه جا  قابل لمس بوده و اعتماد بزرگ مردم و متحدین و همرزمان سیاسی را باخود دارد .

در اینجا میخواهم به نماینده گی از هیات رهبری  شورای کشوری نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی افغانستان اتریش این مناسبت فرخنده و پر میمنت را به همه رفقا ، دوستان ، همرزمان و همه آنهاییکه به امر دموکراسی ، پیشرفت و سرفرازی انسان وطن باور دارند مبارک و شاد باش گفته  در امر فشرده تر شدن  ، اتحاد و همسویی  رهروان و هواداران  پیروزی های فراتر آرزو نمایم .

گرچه از فعالیت حزب ما  تازه چهار سال میگذرد ، ولی حضور سرزنده ترین و لایق ترین  فرزندان  مبارزات انقلابی و ترقی خواهانه  وطن در رده های آن ، نشاندهنده اتکا حزب ما بر پشتوانه بزرگی  از اندوخته های  مبارزه دامنه دار و تاریخی نهضت داد خواهانه و ترقی پسند کشور بوده ، آنرا از پخته گی و کارایی بزرگ بهره مند ساخته است . همین پا بندی به اصول انقلابی ، آینده نگری و مردم دوستی باعث شد تا حزب ما تصمیم بزرگ و شجاعانه بخاطر شرکت فعال در مبارزات انتخاباتی کشور را بگیرد .

 این تصمیم بر نقش و اتوریته حزب ما افزوده و اعتبار آنرا در بین اقشار و گروه های اجتماعی ترقی خواه و وطنپرست که غم بزرگ زنده گی  را بردوش میکشند  بیشتر ساخت .

تصمیم مجلس موسسان نهضت برای نامزدی داکتر حبیب منگل ، شخصیت  نیک نام ، خرد ورز و باتجربه  برای احراز پست ریاست جمهوری افغانستان  تکانه های تازه ای بر فعالیت و نفوذ حزب ما در میان لایه های ترقی و تجدد طلب مردم را به بار آورد .

 حزب ما با پیشکش نمودن  برنامه ملی و مترقی که در آن نیاز ها و خواست های بنیادی  زحمتکشان میهن بازتاب یافته است بهتری برنامه و بهترین نامزد را برای این کمپاین برگزید.حبیب منگل  نامزد حزب ما از حریفان خود  یک سرو گردن بلند تر بوده و با حمایت روز افزون مردم رو برو میباشد .

فراخوان داکتر حبیب منگل ، منحیث  نامزد ترقی خواهان و میهن پرستان  کشور  بیانگر رنج ها ، امید ها و مطالبات مردم بوده  و در راه اتحاد عمل و همبسته گی  نیرو های دموکرات ، ترقی خواه و جانبدار عدالت  عمل مینماید.

ما این فراخوان را مطابق خواست ها و منافع مردم دانسته  حمایت و جانبداری خود را از آن ابراز میداریم .

 مبارزه انتخاباتی حاضر اتوریته حزب ما و در مجمع  اعتبار نهضت چپ دموکراتیک وطن را افزایش بخشیده و جان تازه  و شور بی مانندی در درون سازمانهای حزبی ما و هواداران دموکراسی ، ترقی  و عدالت اجتماعی را به بار آورده است  .

ما این تحرک ، جنب و جوش بزرگ  و امید به پیروزی را در صفوف سازمان خود  همه روزه شاهد هستیم . رفقا و هواداران نهضت  با شور و شوق بی مانند از این کمپاین جانبداری نموده  و  شمار زیادی از  هوادارن ترقی و تجدد آماده گی شان را برای پیوستن به رده های نهضت فراگیر ابراز داشتند . فقط طی چند هفته گذشته بیش از ده تن ،  بویژه زنان و جوانان  تازه به صفوف سازمان ایالتی ما در وین  پیوستند .

 دوستانی شعار : «  به کرزی رای ندهید! » و جمعی شعار: «  انتخابات را تحریم نمایید ! » را پیش نمودند .

میخواهیم یاد آور شویم که  این انتخابات با حضور و یا عدم حضور ما برگزار میشود . چه خوب است نیرو های ترقیخواه بجای تحریم  انتخابات شعار : تحریم  نامزدان ارتجاع و جانبداری از نامزد ترقیخواه ، داکتر حبیب منگل را پیشکش نمایند. حبیب منگل با برنامه کاری که در فراخوان تاریخی شان بازتاب یافته است ، بهترین بدیل در برابر کرزی و پیشوایان عوامفریب و نیرنگ باز وابسته  به ارتجاع  و امپریالیزم  میباشد .

ما با صراحت شعار : « در انتخابات سهم بگیرید و حبیب منگل  و نهضت فراگیر را انتخاب نمایید !»  را منحیث یگانه  الترناتیف پیشکش می نماییم .

حبیب منگل ، دکتر راوش  و خانم نفس جهید با صراحت  از دست اندازی های زور مندان و حامیان بین المللی شان در روند انتخابات یاد کرده  و بر عدم شفافیت در این  کمپاین اشاره مینمایند ،  با آنهم نتایج انتخابات هر چه باشد ، دستاورد  این کارزار در نزدیکی با مردم  زحمتکش و درد دیده وطن  بزرگ میباشد .

از تکانه های  تازه  و تحرک بی مانندی که در نتیجه مبارزه انتخاباتی مان ایجاد شده ، بایست استفاده سودمندی بخاطر تحکیم صفوف حرب مان و نهضت چپ دموکراتیک  نماییم .

بیایید در جریان این کمپاین سراسری صفوف حزب مانرا منحیث سازمان مستقل ترقیخواه و تجدد طلب استحکام بیشتر بخشیم .

بدین باوریم که نزدیکی ، همسویی و وحدت سازمانها و هواداران نهضت چپ ترقی خواهانه کشور چنانکه با اصولیت شروع  و جریان دارد     به پیروزی و یکجایی این نیرو ها انجامیده و صفوف مبارزین عدالت ، ترقی و سرفرازی انسان وطن و رهایی آن ازقید ستم ، تبعیض و جنایت استحکام بیشتر می یابد .هر پیروزی در این راه پیروزی مردم افغانستان در راه سعادت ، بهروزی و سرفرازی میباشد .  

به آرزوی  سرفرازی انسان ،  صلح ، کار ، عدالت و پیشرفت !

به امید پیروزی داکتر حبیب منگل  و همراهان شان !

 

محمد فاضل دلزاده

به نماینده گی از هیات رهبری شورای کشوری نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی افغانستان اتریش


June 11th, 2009


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها